Puerto Iguazu

De regen viel met bakken uit de lucht toen wij op zaterdagmiddag met de bus Buenos Aires verlieten. Het werd best een spannende rit bovenin een bus die door slagregens en windstoten af en toe maar nauwelijks op de weg kon blijven. We reden in de nacht over de uitgestrekte pampas en zagen urenlang spectaculaire bliksemschichten de hemel verlichten. Toen het buiten wat kalmeerde, vielen wij binnen in slaap.
De volgende ochtend werden wij wakker van de ochtendzon die naar binnen scheen, buiten was niets te zien dan groene planten, kleurige bloemen en palmbomen; we hadden Puerto Iguazu bereikt!

Iguazu is een gezellig toeristendorpje, dat vooral druk bezocht wordt vanwege de prachtige watervallen (275 in totaal!) die in het aangrenzende Parque Nacional liggen. Maar voordat wij deze waterpracht bezochten hebben we eerst een paar dagen bij het hostel genoten van het heerlijke weer (35graden), het zwembad en de hangmatten.

De Iguazu watervallen waren adembenemend mooi. We hadden verschillende foto's ervan gezien, maar die kunnen niet vastleggen wat een prachtig stuk natuur het is daar. (Al hebben wij toch een bescheiden 200 keer geprobeerd de perfecte foto te maken:)
We waren vroeg in het park, zodat we voor de meeste toeristenbussen en schoolreisjes arriveerde, even in stilte konden genieten van al het moois wat we zagen. Met een speedboot zijn we 's middags langs de watervallen gevaren en ook een stukje eronder door, het was heel gaaf om zo dicht bij de watervallen te zijn en de kracht van het neerkomende water op onze hoofden te voelen!

Naast de watervallen was er in het park allerlei flora en fauna te zien, felle bloemen, prachtige vogels, grote vlinders, witsnuitneusbeertjes, aapjes, schildpadden en zelfs een krokodil! De volgende dag in de hangmat hadden we het erover dat we nog geen één echte grote spin hadden gezien, en jawel, die avond toen we vanuit het dorpje terugliepen naar het hostel, kruipt er op de stoep een heuse vogelspin onze kant op!

De enige andere 'attractie' in Iguazu is het Drielandenpunt met Paraguay en Brazilië, die wij uiteraard ook bezocht hebben. Een mooie boulevard met palmbomen leidde ons naar het monument van Las Tres Fronteras, waar wij met de drie vlaggen op de foto gingen en ons op en top toerist voelden!

Na nog wat luieren en lezen in de hangmat zat ons bezoek aan Iguazu erop en stapten wij weer in de bus, nu richting de Andes!

Iline Zandstra

Over de schrijfster

Iline Zandstra Lees alle verhalen van Iline Zandstra

Berichtenservice Tom & Iline

Wees de eerste die een berichtje achterlaat voor Tom & Iline!

Je moet ingelogd zijn om een berichtje achter te kunnen laten, log hier in.