November 2013

Reizen in de maand...

• Arequipa

Door Tom Kamphuis op 05-11-2013 in Zuid-Amerika - Peru - Arequipa

Op zondagmorgen 3 november arriveerden wij in Arequipa, ook wel de witte stad genoemd vanwege de architectuur in deze Zuid-Peruviaanse stad. Na onze spullen in het hostel achter te hebben gelaten zijn wij gaan ontbijten, de stad gaan verkennen en op zoek gegaan naar een reisorganisatie voor het maken van een korte hike in de Colca canyon. Voordat we er erg in hadden zaten we 3 uur later in een busje voor een middag raften en hadden we in de tussentijd ook nog eens een hike van twee dagen in de...

• Lima

Door Tom Kamphuis op 07-11-2013 in Zuid-Amerika - Peru - Lima

Het stoplicht springt op rood, het stoplicht springt op groen, in Lima is altijd wat te doen. Wij zouden alleen echt niet weten wat, want nog geen dag later waren wij alweer naar Huaraz op pad. Wel hebben wij nu gereisd van de Atlantische naar de Stille oceaan, en Tom heeft succesvol aan de busbingo meegedaan.

• Huaraz

Door Iline Zandstra op 13-11-2013 in Zuid-Amerika - Peru - Huaraz

Vanuit Huaraz hebben we de prachtige Santa Cruz trekking gedaan. Vier mooie dagen en drie koude nachten in Nationaal Park Huascaran.De bergen en uitzichten waren nog weer mooier en adembenemender dan tijdens de vorige tochten.Onze gids Ricardo vertelde ons hoe volgens de Quechua-bevolking die hier leeft deze mooie bergen ontstaan zijn:Onder de aarde leefde een volk van reuzen, de Guari, dit volk had op een dag genoeg van het leven in de duisternis en besloot op zoek te gaan naar het licht. Met...

• Trujillo

Door Tom Kamphuis op 22-11-2013 in Zuid-Amerika - Peru - Trujillo

Stap 1 in het handboek voor dieven en oplichters: plan uw diefstal zorgvuldig, zorg voor een plek waar men u het minst verwacht en zorg ervoor dat uw slachtoffers geen greintje argwaan hebben. Stap 2: zorg ervoor dat u het gewenste object uit het gezichtsveld van de slachtoffers weet te krijgen, liefst door de aandacht op iets anders te vestigen. Stap 3: zorg voor een snelle aftocht en laat geen sporen achter.Je denkt dat je na eenmaal bovenstaande te hebben meegemaakt de truc wel kent maar je...

• Puerto Lopez

Door Tom Kamphuis op 24-11-2013 in Zuid-Amerika - Ecuador - Puerto Lopez

De Andes bergmuziek heeft plaatsgemaakt voor meer Carraibische klanken, daardoor weten we voornamelijk dat we een nieuwe wereld zijn binnengereden. Na een flinke reis vanaf Trujillo naar de Ecuadoriaanse grens en een flink oponthoud bij de Peruviaanse douanebeambten zijn we aangekomen in het land dat vernoemd is naar de Evenaar.Na een nachtje te hebben geslapen in de grote Zuidelijke stad in Ecuador, Guayaquil, besloten we meteen door te reizen naar de kust. Middels een kleine hobbelbus kwamen...

• Banos

Door Iline Zandstra op 29-11-2013 in Zuid-Amerika - Ecuador - Banos

In Banos is het goed toeven hebben wij de afgelopen week ondervonden.Het plaatsje staat bekend om verschillende thermaalbaden waarvan het water verwarmd wordt door de Tungurahua vulkaan. Deze vulkaan schijnt erg mooi te zijn, na een wandeling van twee uur naar het punt met het beste uitzicht op de vulkaan kwamen we er alleen achter dat deze vulkaan zich graag in nevelen hult, we hebben het ding van verschillende kanten benaderd, maar alleen maar wolken gezien:) Naast genieten van het warme...

• Quito

Door Tom Kamphuis op 03-12-2013 in Zuid-Amerika - Ecuador - Quito

Rond een uur of zeven komen we aan op het busstation van Banos. De dag ervoor hebben we een directe bus geregeld richting Quito voor ons bezoek aan de hoofdstad van Ecuador en een bezoek aan de daar woonachtige Quirijn, een vriend van Menno, en Elizabeth. Bij aankomst blijkt echter dat onze directe bus niet meer rijdt en dat we de bus naar een nabijgelegen stad kunnen nemen waar we dan moeten overstappen op een andere bus... vol goede moed gaan we dus weer eens het onbekende tegemoet.Dat...