Iline Zandstra

De reizen en ervaringen van...

• Puerto Iguazu

Door Iline Zandstra op 13-09-2013 in Zuid-Amerika - Argentinië - Puerto Iguazu

De regen viel met bakken uit de lucht toen wij op zaterdagmiddag met de bus Buenos Aires verlieten. Het werd best een spannende rit bovenin een bus die door slagregens en windstoten af en toe maar nauwelijks op de weg kon blijven. We reden in de nacht over de uitgestrekte pampas en zagen urenlang spectaculaire bliksemschichten de hemel verlichten. Toen het buiten wat kalmeerde, vielen wij binnen in slaap. De volgende ochtend werden wij wakker van de ochtendzon die naar binnen scheen, buiten was ...

• Quebrada de Humahuaca

Door Iline Zandstra op 26-09-2013 in Zuid-Amerika - Argentinië - Quebrada de Humahuaca

De afgelopen week hebben wij genoten van de prachtige natuur in de Quebrada (vallei) van Humahuaca. Een gebied dat zich uitstrekt over een lengte van 200 kilometer in de noordelijke provincie Jujuy.Vanuit Tilcara, een gezellig bergdorpje op 2500 meter hoogte, zijn wij begonnen om dit mooie gebied te verkennen. De eerste dagen rustig aan, want wandelen op hoogte vraagt wat gewenning van het lichaam hebben wij gemerkt. Met een lokale bus, die bij ieder hutje langs de weg stopt, zijn we naar...

• Potosi

Door Iline Zandstra op 02-10-2013 in Zuid-Amerika - Bolivia - Potosi

Bam! Bam! Zonder echt naar ons paspoort te kijken werden de stempels erin gezet en toen waren we in Bolivia!Daar stonden de jeeps klaar om ons en de rest van de groep in drie dagen naar Uyuni te brengen. Met twee Ierse meiden, een Australische en Nieuw-Zeelandse gingen wij onderweg met ons Boliviaanse chauffeur. Deze vriendelijke man deed het eerste gedeelte van de tour hard zijn best om tijdens het rijden het lijstje met onze namen uit zijn hoofd te leren. Hierdoor  raakte de jeep af en toe...

• La Paz

Door Iline Zandstra op 11-10-2013 in Zuid-Amerika - Bolivia - La Paz

In een onbewaakt ogenblik kan er zoveel gebeuren dat je er nog dagen druk mee bent.....In zo'n onbewaakt ongeblik in de nachtbus van Sucre naar La Paz is Tom zijn rugzak gestolen, met daarin laptop, foto en videocamera en allerlei andere spulletjes. Gelukkig had ik de paspoorten, pinpassen en geld, die zijn een stuk lastiger te vervangen..Bij aankomst in La Paz vroegen we een medewerker van de busterminal waar de politie te vinden was. 'Que pasa?' vroeg hij (Wat is er gebeurd)Toen wij vertelden ...

• Copacabana

Door Iline Zandstra op 26-10-2013 in Zuid-Amerika - Bolivia - Copacabana

Er was eens een stel uit NederlandZij gingen per boot naar Zonne-eilandNa wat ruines langslopenHebben zij wijn gezopenEn kwamen later weer in Copacabana aan land.En hiermee eindigt ons verblijf in Bolivia, het land waar alles mogelijk is en niets zeker!

• Huaraz

Door Iline Zandstra op 13-11-2013 in Zuid-Amerika - Peru - Huaraz

Vanuit Huaraz hebben we de prachtige Santa Cruz trekking gedaan. Vier mooie dagen en drie koude nachten in Nationaal Park Huascaran.De bergen en uitzichten waren nog weer mooier en adembenemender dan tijdens de vorige tochten.Onze gids Ricardo vertelde ons hoe volgens de Quechua-bevolking die hier leeft deze mooie bergen ontstaan zijn:Onder de aarde leefde een volk van reuzen, de Guari, dit volk had op een dag genoeg van het leven in de duisternis en besloot op zoek te gaan naar het licht. Met...

• Banos

Door Iline Zandstra op 29-11-2013 in Zuid-Amerika - Ecuador - Banos

In Banos is het goed toeven hebben wij de afgelopen week ondervonden.Het plaatsje staat bekend om verschillende thermaalbaden waarvan het water verwarmd wordt door de Tungurahua vulkaan. Deze vulkaan schijnt erg mooi te zijn, na een wandeling van twee uur naar het punt met het beste uitzicht op de vulkaan kwamen we er alleen achter dat deze vulkaan zich graag in nevelen hult, we hebben het ding van verschillende kanten benaderd, maar alleen maar wolken gezien:) Naast genieten van het warme...

• San Augustin

Door Iline Zandstra op 10-12-2013 in Zuid-Amerika - Colombia - San Augustin

Twee grote donkere ogen staren ons aan terwijl we een hapje zitten te eten. In het restaurant waar we zitten komen duidelijk niet vaak toeristen en dit meisje dat ons aanstaart heeft waarschijnlijk nog niet eerder mensen in zo'n rare taal horen praten.We zijn in Pasto, een dorpje een paar uur vanaf de grens met Ecuador. Omdat ons is afgeraden in het donker te reizen in dit gebied, i.v.m. rebellen die de weg overnemen als de militairen om zes uur naar huis gaan, slapen we hier een nachtje...

• Tatacoa

Door Iline Zandstra op 10-12-2013 in Zuid-Amerika - Colombia - Tatacoa

Na een bus en een taxirit kwamen we in een wat meer verlaten deel van Colombia aan, de Tatacoa woestijn.Deze woestijn is beroemd  omdat er wel eens westernfilms zijn opgenomen, dus we zijn geheel in stijl te paard de woestijn in getrokken en vanuit ons woestijnhutje hebben wij kennisgemaakt met de vele dieren die er toch nog leven in zo'n droog gebied, van vlinders tot schorpioenen!En ook in dit droge gebied waar het haast nooit regent, hadden wij het geluk precies die ene nacht te hebben dat...

• Medellin

Door Iline Zandstra op 22-12-2013 in Zuid-Amerika - Colombia - Medellin

De toeters schallen door de straten en het vuurwerk hoor je op elke hoek van de straat, het is zondagavond en wij zijn net aangekomen in Medellin. Zonder dat wij het weten is op hetzelfde moment de plaatselijke voetbalclub kampioen geworden van het land, en dat wordt hier in Zuid-Amerika gevierd!Bijgekomen van de feestvreugde maken wij de volgende dag een stadswandeling met een zeer enthousiaste gids. Medellin is een fantastische stad met een zeer treurige geschiedenis, het nationale verleden...